۸ نکته قبل از شروع یک کسب‌وکار

startbusi
راه‌اندازی یک کسب‌وکار، آسان نیست. هیچ‌چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. ساعت‌ها وقت صرف آن می‌کنید. و هنوز هم آزمون‌وخطای زیادی در پیش دارید.
اما نکته جالب! صاحبان کسب‌وکار تمایل دارند هنگام دنبال کردن رویای خود تمام این مسائل را به جان بخرند. ولی این به این معنی نیست که برای هموارتر ساختن استارت آپ خود هیچ بازگشتی ندارند و هیچ‌چیز را تغییر نمی‌دهند.
بر اساس چالش‌ها و خطاهای شخصی، ۸ نکته قبل از شروع یک کسب‌وکار ارائه می‌دهم.

۱) کسب‌وکار خود را به اولین اولویت خود تبدیل کنید
در این مرحله به عنوان یک صاحب کسب‌وکار یکی از بزرگ‌ترین لحظات جهش را تجربه کردم؛ شما تنها درصد کمی از زمان خود را صرف کار موردعلاقه‌ی خود می‌کنید. در عوض اغلب زمان خود را صرف کارهای مبتنی بر تجارت مانند بازاریابی، شبکه‌سازی، توسعه‌ی استراتژی‌ها و عملیات مدیریتی مانند صدور فاکتور و صورت‌حساب می‌کنید.
به‌بیان‌دیگر اگر به این دلیل که عاشق نان پختن هستید یک نانوایی باز کنید و در این زمینه هم استعداد داشته باشید باید به خاطر داشته باشید که شما صاحب یک کسب‌وکار هستید نه یک نانوا.

۲) چگونه گردش وجوه را مدیریت کنید
مدیریت گردش وجوه یکی از مهم‌ترین عملیاتی است که صاحب یک کسب‌وکار کوچک باید از آن آگاه باشد. این وظیفه، رگ حیاتی کسب‌وکار به شمار می‌رود. ولی بسیاری از صاحبان کسب‌وکار پول خود را صرف مخارج غیرضروری یا تلاش برای تولید محصولی می‌کنند که دیگر موردنیاز مردم نیست.
مطمئن شوید که تمام هزینه‌ها را تراز می‌کنید و یک بودجه‌ی ماهیانه ایجاد می‌کنید به‌طوری‌که دقیقاً می‌دانید بودجه‌ی شما درنهایت صرف چه چیزی خواهد شد.

۳) یک لیست ایمیل را آغاز کنید
هرگز قدرت ایمیل را دست‌کم نگیرید. ایمیل بهینه‌ترین روش برای برقراری ارتباط با مشتریان و ایجاد راهنما برای کسب‌وکار است.
از روز اول لیست ایمیل خود را ایجاد کنید. درواقع لیست خود را قبل از راه‌اندازی وبلاگ یا هر شبکه‌ی اجتماعی ایجاد کنید. این مسئله اهمیت زیادی دارد.
برای شروع این روش‌های ساده را بررسی کنید؛
ایجاد محتوای شگفت‌انگیز
شامل یک دکمه‌ی «ایمیل به یک دوست»
میزبانی بحث یا خیریه.
تقسیم‌بندی لیست به‌طوری‌که بتوانید پیغام صحیح را به شخص مناسب ارسال کنید.
مشارکت با کسب‌وکاری دیگری برای یک رویداد بازاریابی مشترک یا پیشنهاد
جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل به‌صورت آفلاین در نمایشگاه‌ها یا رویدادهای صنعتی

و یک نکته جالب اینکه در پنل فروشگاه ساز پلوتو میتونید لیست ایمیل مشتریانتون رو مدیریت کنید.

۴) دستیابی به ابزار صحیح
ابزار زیادی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند و می‌توانند در اجرا و حفظ کسب‌وکار به صاحبان کسب‌وکار کمک کنند. درصورتی‌که در مورد این ابزار اطلاعات کافی داشتم، در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی می‌کردم – و سطح استرس خود را پایین می‌آوردم – زیرا این مسئله می‌تواند در هر زمینه‌ای ازجمله نوشتن فاکتور برای تحقیقات بازار تا زمان‌بندی پست‌های شبکه‌ی اجتماعی کمک کند.

در فروشگاه ساز پلوتو  سیستمی برای مدیریت فاکتور‌ها و اجرای تبلیغات در فضای شبکه های اجتماعی کاملا در اختیار شما وجود دارد.

۵) تمرکز بر کمک به افراد، نه کسب درآمد
می‌دانم. باید قرض‌های خود را پرداخت کنید. اما شروع یک کسب‌وکار تنها به این دلیل که می‌خواهید میلیونر شوید یکی از دلایل حتی شکست خواهد بود.
همیشه به یاد داشته باشید که کسب‌وکار به شما و حساب بانکی شما مربوط نیست. بلکه هدف آن کمک به افراد و فراهم کردن یک زندگی بهتر برای آن‌ها است.
همان‌طور که مؤسس آمازون جف بیزوس می‌گوید :

comment5

۶) جریان‌های متعدد درآمدی داشته باشید
نگرانی در مورد پرداخت قبض آینده یا پرداخت حقوق کارمندان باعث می‌شود شب نتوانید راحت بخوابید. من بهترین راه را به شما ارائه می‌دهم تا بتوانید چند منبع درآمدی مستقل از یکدیگر داشته باشید. این درآمد می‌تواند شامل فریلنسینگ (آزادکاری) یا مشاوره، سرمایه‌گذاری روی سرگرمی‌ها یا یافتن یک شغل پاره‌وقت باشد. می‌توانید صدها گزینه را در نظر بگیرید.
البته این به این معنی نیست که کسب‌وکار خود را نادیده بگیرید. بلکه به این معنی است که هنگامی‌که تحت‌فشار هستید یک کار ساده را انجام دهید تا بتوانید با پرداخت هزینه‌های ضروری خود راهی برای کاهش استرس خود پیدا کنید.

۷) اهمیت لحن
هر کس به یک لحن آسانسوری نیاز دارد. و باید بتوانید در یک‌لحظه جلب توجه کنید. چندین بار به‌صورت تصادفی با یک مشتری یا سرمایه‌گذار برخورد کردم و به این دلیل که آمادگی لازم را نداشتم آن‌ها را از دست دادم.
«هدف لحن آسانسوری، توضیح کل کسب‌وکار در ۱۵ ثانیه نیست» «بلکه هدف آن اختصار در رابطه با دیدگاهی است که شنونده نسبت به آن کنجکاو است و ممکن است نسبت به ادامه‌ی آن ترغیب شده و بخواهد مکالمه را ادامه دهند. این توانایی را در سطح بالایی نگه دارید، به تجربیات خود اشاره کنید، موفقیت خود را تا این تاریخ نشان بدهید تا آن‌ها بدانند که شما در این باره جدی هستند و مهم‌تر از هرچیز یک ابهام کوچک در تعریف خود باقی بگذارید. البته اغتشاش نه بلکه ابهام.»

۸) یک رابطه ایجاد کنید – یک شخص در یک زمان
همه در رابطه با اهمیت شبکه‌سازی می‌دانیم. اما گاهی اوقات به جای ساخت روابط معنادار، نگرانی بیشتری نسبت به جمع‌آوری کارت‌های تجاری و جمع‌آوری فالوورهای شبکه‌ی اجتماعی داریم. برای پیش‌گیری از این مشکل بر رابطه در یک زمان تمرکز کنید.
زمانی که شخصی را در یک رویداد صنعتی یا در یک گروه LinkedIn ملاقات می‌کنید در مورد آن شخص یاد بگیرید. آن‌ها را در شبکه‌ی اجتماعی دنبال کنید. اطلاعات مرتبط را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، از آن‌ها سؤال بپرسید یا بازخورد ارائه دهید.
داشتن انواع روابط ارزشمندتر از داشتن صد رابطه‌ی دوستی یا هواداری غیرفعال در شبکه‌ی اجتماعی است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *