مزایای خرید و فروشگاه های اینترنتی

%d9%be%d8%b3%d8%aa_%d8%b4%d9%86%d8%a8%d9%87_6-10-1395_

مشتریان دلایل متعددی برای خرید اینترنتی ذکر می کنند . بسیاری از این دلایل به خصوصیات منحصر به فرد محیط اینترنت شامل دسترسی جهانی به کالا و خدمات ، وجود اطلاعات فراوان در مورد محصولات ، امکان مقایسه محصولات و قیمت های آن ها، صرفه جویی در زمان، انعطاف پذیری در زمان خرید، عدم نیاز به تحرک فیزیکی، وجود قیمت های رقابتی، تنوع محصولات و سهولت در سفارش خرید بر می گردد . شاید بتوان با توجه به مطالعات صورت گرفته عمده ترین مزیت خرید اینترنتی را راحتی دانست .

گرچه تاکنون معنای واحدی برای مفهوم راحتی ذکر نشده؛ ولی انواع آن در فرایند خرید به شرح ذیل شناسایی شده است :
راحتی دسترسی : یعنی بتوان به آسانی به محصول مورد نظر دست یافت .
راحتی جستجو : یعنی بتوان به سادگی محصول مورد تقاضا را یافت و اطلاعاتی در مورد آن کسب کرد
راحتی مبادله : یعنی بتوان محصول را بدون تشریفات زیاد خرید یا در صورت عدم رضایت آن را بازگرداند .
راحتی در برنامه ریزی : در اینترنت می توان هر موقع از شبانه روز و در هفت روز هفته خرید کرد .
راحتی در مقایسه : در اینترنت موتورهای جستجویی وجود دارند که در سایت های مختلف کالاهای مورد نظر مشتری را طبق ترجیحات او جستجو و مارک های مختلف را از نظر قیمت و سایر موارد با هم مقایسه می کنند.
راحتی در مصرف انرژی : از آنجا که خرید اینترنتی می تواند از خانه ، محل کار یا دیگر مکان ها صورت گیرد دیگر نیازی به جابه جایی بین فروشگاه های مختلف و صرف انرژی زیاد نیست .

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

2 پاسخ

  1. علی اکبری داریان می‌گه:

    خیلی جالب بود ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *